5 Haziran 2007

Elbasan Tava

Elbasan tava cok sevdigim yemeklerden biri. Nasil anlatsam bilemiyorum. Bu, silip tekrar yazdigim ucuncu yazi oldu. Fazla soze hacet yok efendim, daha once yemediyseniz, deneyin gorun tadini derim ben. Buyurun tarifi:

Malzemeler:
400 g kusbasi et
2 adet orta boy kuru sogan
1 Cay bardagi siviyag
3 adet havuc
2 adet patates
1 Su bardagi haslanmis bezelye
tuz
karabiber

Sosu icin:
1 Su bardagi yogurt
3 Corba kasigi un
2 yumurta

Uzerine:
Kasar peyniri

Yapilisi:
Eti haslayin. Tencereye yagi koyup sogani pembelesene kadar kavurun. Haslanmis eti ilave edip biraz daha kavurun. Kup kup dogradiginiz havuc ve patatesi ilave edin. Tuz ve karabiber koyup malzemelerin uzerini bir parmak gececek kadar kaynar su ilave edin ( dilerseniz etsuyunu da ilave edebilirsiniz) ve kapagini kapatip havuclar ve patatesler yumusayincaya kadar, yaklasik yarim saat, pisirin. Eti ve sebzeleri kevgirle tencereden bir tepsiye alin ve bezelyeleri ekleyip harmanlayin. (Bu asamada biraz da kekik ekledim ben, tarifte olmamasina ragmen.)
Yogurt, yumurta ve unu cirpip tenceredeki suya ilave edin ve surekli karistirarak muhallebiden daha koyu bir kivamda pisirin. ( Tencerede kalan su miktarina gore un miktarini arttirip azaltabilirsiniz.) Yeterince tuz serpip karistirin ve bu sosu butun malzemenin ustunu tamamen kaplayacak sekilde tepsiye dokun ve bir kasikla yayin. Ustune ince ince dilimlediginiz ( veya rendelediginiz) kasar peynirini heryere yayin. 180 derecedeki isinmis firinda kasar peyniri eriyip kizarana kadar 15- 20 dakika pisirin.

Not: Fotografta misir taneleri de gorunuyor, cunku dondurulmus havuc-misir-bezelye karisimi kullandim ve misirlari ayiklamaya gerek duymadim! :) Fotografta misirlari gorup de tarifte goremeyince tarifin eksik oldugunu dusunmeyin diye bir not duseyim dedim. Haydi afiyet olsun!

13 yorum:

SEDA dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine sağlık.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,hep duyduğum ama denemediğim bir yemek bu,listeye alayım hemen :)selam ve sevgiler....

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Sevgili Ayşenur, elbasan tava çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

Cafe Gusto dedi ki...

merhaba Ayşenur
bloğunla yeni tanıştım.Ellerine sağlık.
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşenur,
Elbasan Tava çok lezzetli bir yemek. Yemeğe misafir geleceğinde benim hep "Ana yemeğim" olmuştur. Kosova'da kaldığımız günlerde bir misafirime de bu yemeği yapmıştım. Ve orda bu yemeğin Arnavut Yemeği oldugunu öğrenmiştim. Sen de çok güzel yapmışsın...Çok lezzetli bir yemeği gerçek lezzetini gösterircesine fotoğraflamışsın. Ellerine sağlık.

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Ayşenur,
resim bana ingiltere'de sıkça yaptığım payı hatırlattı..Et yerine kıyma kullanır, sos yerine de patatesi püre yapar harcın üzerine sıvardık..haftada bir kez mutlaka evde pişerdi..Sımdı nadıren yapıyorum ama hatırlattıgın iyi oldu..Bu sefer senin yönteminle denemek isterim..
Ellerine saglık
sevgılerle

yemek dedi ki...

bende daha önce yemedim ama tarifi ve görüntüsü tadı hakkında bilgi veriyor.
Bir ara denemek lazım.
İyi hafta sonları...

Ayşenur dedi ki...

Seda,
Tesekkurler.
Serinmavi,
En kisa zamanda denemelisin, harika bir lezzet. Denersen yorumunu bekliyorum.
Pembelininmutfagi,
Tsekkur ederim.
Cafe Gusto,
Tanistigimiza sevindim. Her zaman beklerim.
Seyda Ablacigim,
Senin marifetli ellerinle yaptigin elbasan tavanin tadi hala damagimda:)
Ayseyaman,
Bir de bu yemegi dene bakalim, besamel sos lezzet katiyor elbasan tavaya.
Lavantin,
Denersen yorumlarini alayim.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

bence süper bişi olmuş birazdan yapacağım adını eşim ilk sölediğinde allahım eminim çok zordur ve bunu asla yapamam dedim bakalım birazdan başlayacağım yapmaya sos olayı sanırım beşamel sos yapalım bakalım bu tarif için tşk

Adsız dedi ki...

merhaba,
Ben bu yemeği daha yeni yapacağım. Ama bu tarif için bazıları peynirli olarak yazmış bazıları ıise yoğurtlu olarak yazmışlar. Gerçek elbasan tava nın tarifi nedir? yardımcı olursanız sevinirim.

Ayşenur dedi ki...

Ozge,
Umarim denediginde de sonuctan memnun kalirsin. Ben ilk tattigimda bayilmistim dogrusu. Sosu besamel sos. Afiyet olsun.
Acemi Asci,
Yogurt sosuna konuyor, peynir de ustune rendeleniyor. Baska turlusunu hic denemedim. Yalniz bazen sosunda yogurt yerine sut kullanabiliyorum yogurt eksiyse.

Adsız dedi ki...

bu elbasan tava değil cahil

Adsız dedi ki...

Bloğunuz bizim için çok yararlı bilgiler içeriyor.Paylaşımlarınızı için ekibimiz Prefabik satışı ile sürekli takip ediyoruz. Çalışmalarınızda başarılar dileriz.