7 Aralık 2007

Karnıyarık



Malzemeler:
6 orta boy patlican
1 orta boy sogan
300 g kiyma
8 sivri biber
1 domates
1/2 demet maydanoz
1 corba kasigi salca
2 su bardagi siviyag (kizartmak icin)
4 corba kasigi siviyag
tuz
karabiber

Yapilisi:
Tavaya siviyagi alin, kup kup dogranmis sogani ve 2 sivri biberi ilave edip soganlar pembelesene kadar kavurun. Kiymayi ilave edip kavurun. Tuz, karabiber ve kiyilmis maydanozu ekleyip atesten alin.
Patlicanlari alacali soyun. Kizgin yagda arkali onlu kizartin. Firin tepsisine alin.
Patlicanlarin karnina bicakla uzunlamasina bir yarik acin. Biraz tuz serpin. Kiymali harci bu yariklara doldurun.
Domatesi ince ve yuvarlak sekilde dilimleyin ve patlicanlarin uzerine birer dilim yerlestirin. Uzerine sivri biberi koyun.
Salcayi 1 bardak suyla sulandirip patlicanlarin uzerine gezdirin.
Onceden isinmis 180 derece firinda uzeri kizarincaya kadar pisirin.

12 yorum:

Serpil dedi ki...

ellerine sağlık... Sevgiler:))))))))))

Yaren dedi ki...

Ne güzel bir karni yarik,ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Karniyarik harika görünüyor,ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

Canım AYşenur,

bu görüntüye herşey yapılır :))

yanına pilav cacıkta isterim.

ellerine sağlık
www.misssgibi.com

Ayşenur dedi ki...

Serpil Caglayan,
Tesekkurler.
Yaren,
Begendigine sevindim. Tesekkurler.
Kizilcik Surubu,
Tesekkur ederim yorumun icin.
Zerrin - misss,
Haklisin, karniyarik pilavsiz olmaz. Yalniz kalir. Cacik da iyi fikir. Severim ama pek yapmiyordum, iyi ki aklima getirdin:)
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Karnıyarık en sevdiğim yemeklerden biriydi. Ama ne olduysa 2 senedir yiyemiyorum. Daha doğrusu kızartma bana çok ağır geliyor. Halbuki o yemek için hazırlanan patlıcanları ekmeğin arasına bir sıkıştırışım vardı ki. Annemde küçükken karnıyarık içinde bir parça ekmek arası yapardı benim için. Azıcık olduğundan lezzetli olurdu pek :)
Ellerinize kollarınıza sağlık. Yiyemesemde baktım doydum.
Bende beklerim

www.calisananneolmak.blogspot.com

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

Yasemin dedi ki...

him karni yarik.. kizartmadan yapsak daha sglikli olur sanki :) ama kizartmaninda lezzeti bi baska ya..
ellerine saglik..

bu arada hayirli bayramllarr...

Adsız dedi ki...

selam.ziyaretinize sevindim.iyiki gelmişim bende.. kanıyarık süperrr...
patlıcanlı yemeklere bayılırım.elinize saglık.hayırlı bayramlar dilerim.sevgilerle..

banu kırmızıgül dedi ki...

canım,
Kurban bayramını kutlarım ailenle saglıklı huzurlu bayram gecırmenızı dılerım. sevgılerımle..

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
Tüm sevdiklerinle güzel bir bayram diliyorum.
Sevgiler...

Ayşenur dedi ki...

Calisananneolmak,
Kizartma agir geliyorsa kozlenmis patlicanla deneyebilirsiniz karniyarigi.
Serinmavi,
Tesekkur ederim. Ben de mutlu bayramlar diliyorum.
Yasemin,
Sana da hayirli bayramlar.
Hunerlieller,
Begendigine sevindim. Iyi bayramlar.
Banu Goksin,
Tesekkur ederim. Hayirli bayramlar.
Lavantin,
Tesekkur ederim. Senin de bayramin mubarek olsun.
Sevgiler hepinize!