13 Ekim 2007

Şekerpare


Mubarek Ramazan Bayraminiz kutlu olsun!
Fotografiyla da olsa sekerpare ikram etmek istedim sizlere:) Tarifi yakinda yazacagim. Mutlu bayramlar!

Malzemeler:

Hamur icin:
2 yumurta (Birinin sarisi uzerine surulecek)
250 g tereyagi
1 Su bardagi pudra sekeri
1 paket kabartma tozu
1/2 Su bardagi toz badem
1/2 Su bardagi irmik
1 Cay bardagi siviyag
1 Cay kasigi tuz
Aldigi kadar un

Serbeti icin:
5 Su bardagi su
5 Su bardagi seker
1/2 Limon

Yapilisi:
Oncelikle serbeti hazirlayin; su ve sekeri kaynatip limon suyunu ilave edin ve sogumaya birakin.
Hamur malzemelerini karistirip orta yumusaklikta bir hamur yogurun. (Ben koydugum unu olctum; 23 corba kasigi kullanmisim.) Ceviz buyuklugunde toplar yuvarlayip tepsiye dizin, uzerine yumurta sarisi surun. Ortalarina birer findik batirin. Onceden isinmis 180 derece firinda ustu kizarincaya kadar pisirin.
Firindan cikan sicak sekerpareleri derince bir tepsiye alip uzerine soguk serbeti dokun. Serbeti iyice cekince ikram edebilirsiniz.

Tarifi icin sevgili komsum Sidika Hanim'a tesekkurlerimi gonderiyorum!

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Çok teşekkürler sevgili Ayşenur. Sizin orada bayram heyecanı nasıl? Neler yaşanıyor? Merak ettim doğrusu.

Adsız dedi ki...

Sevgili Aysenur,

Ramazan bayramini kutlarim.
Sitenizi uzun zamandir takip ediyorum ama hic yorum yazmamistim bugune kadar. Tahinli coregi denedim muhtesem oldu. Herkese tavsiye ederim. Kolay ve cok lezzetli. Tarif icin cok tesekkurler.

Hatice

bir dilim bir tutam dedi ki...

TASINDIM! Sevgili Aysenur'cugum blogspota gectim.Seni de tabiki arkadas listeme aldim.Haber vereyim dedim.Beklerim
www.birdilimbirtutam.blogspot.com
Sevgiler

Ayşenur dedi ki...

Tijen,
Buradaki bayram kutlamalarinda da akraba ve es-dost ziyaretleri yapiliyor. Bayrama ozel yemekler pisiyor, cesit cesit kurabiyeler yapiliyor, ya da hazir aliniyor. Bizde bayram uc gun surse de Malezya'da Ramazan'dan sonraki 1 ay boyunca davetler ve kutlamalar devam ediyor. Birkac cumleyle ozetlenirse burada bayramlar iste boyle geciyor.
Hatice,
Ben de gecmis bayraminizi kutluyorum. Her zaman yorumlarinizi beklerim. Tahinli coregi begenmenize cok sevindim. Bu guzel lezzetleri paylasalim ki cogalsin;)
Serap,
Yeni adresinde de takipcinim. Sevgiler.