1 Ekim 2007

Cikolata Soslu Armut Tatlisi

Bu sene Ramazan yogun geciyor benim icin. Her ne kadar daha fazla cesit yemek yapsam ve yeni tarifler denesem de fotograf cekmeye firsat bulamiyorum malesef, hem telas ve yogunluktan, hem de yemekler hazir oldugunda gunisigini kacirdigim icin.
Ramazan'da geleneksel tatlilar yapmayi dusunuyordum aslinda ama Malezya'da havalarin sicak olmasi sebebiyle hafif tatlilari tercih etmek durumunda kaldim. Bu tarifi de evde bol miktarda armut oldugu ve benim bunlari ne yapacagimi bilemedigim bir gunde GoodFood'da gordum, dolayisiyla hemen denemeye karar verdim. Buyuk bir beklentim olmasa da, umdugumdan cok daha guzel bir lezzetle karsilasinca tekrar tekrar yaptim bu tatliyi, boylelikle bir ara fotografini cekme firsatim da oldu.

Malzemeler:
750 g esmer seker
1 adet cubuk tarcin
1/2 limon kabugu rendesi
1 adet yildiz anason
1 adet vanilya cubugu (boyuna ikiye bolunmus)
5 adet karanfil
2 cm uzunlugunda taze zencefil ( soyulup ince ince dilimlenmis)
4 adet olgun armut (soyulmus)

Cikolata Sosu icin:
200 g bitter cikolata
142 ml krema
150 ml tam yagli sut
1 fiske toz tarcin

Servis icin:
Vanilyali dondurma

Yapilisi:
Armutlarin hepsinin sigacagi buyuklukte bir tencereye armutlar haric butun malzemeleri koyun, tencerenin yarisina gelecek kadar su ilave edip kaynatin. (Ben yildiz anasonu ve vanilya cubugunu kullanmadim.) Altini kisin ve baharatlarin kokusunun suya gecmesi icin 10 dakika daha kaynatmaya devam edin. Armutlari ilave edin. (Yuzeye cikiyorlarsa ustlerine bir tabagi ters cevirerek kapatabilirsiniz.) Tencerenin kapagini kapatip armutlar yumusayana kadar 30 dakika pisirin. Atesten alin. (Armutlari 2 gun boyunca buzdolabinda serbetin icinde saklayabilirsiniz.)
Cikolata sosunu hazirlamak icin cikolatayi isiya dayanikli bir kaseye alin. Krema, sut ve tarcini kaynatip cikolatanin ustune dokun, cikolata eriyene kadar karistirin. (Ben kolay olsun diye paketlerde hazir toz karisim halinde satilan, sutle karistirip pisirilen cikolata sosundan kullandim.)
Armutlari suzun, sapindan tutarak cikolata sosuna batirip sosla tamamen kaplayin. Vanilyali dondurmayla servis yapin. (Dondurmasiz servis yaptim ama oyle bile guzeldi. Misafirlerim daha ilk lokmayi aldiklarinda 'nefis' dediler, ben de cok mutlu oldum;) )

Ramazan sofralarinizin sevdiklerinizle birlikte neseli ve bereketli olmasi dilegiyle!

Not: Bugune kadar 41 tarif yazmisim (son tarifi saymazsak), kendime 41 kere masaallah diyorum:)

10 yorum:

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ayşenurcum çok hoş görüntüsü olan bir tatlı olmuş.ellerine sağlık.sen yinede yaptıklarını resimle de bizde görelim cnm.hoşçakal.

Adsız dedi ki...

Ayşenur, çok sevimli ve iştah acıcı gorunuyor bu armut!

Cok beceriklisin masaallah...

Hergun sitene bakıyorum. Guzel ve ugraştırıcı tarifler deniyorsun...

Ellerine saglık!...

serinmavi dedi ki...

Hayırlı kandiller diliyorum canım.....

Adsız dedi ki...

ayşenur merhaba tariflerin harika işin ilginci ben galiba seni tanıyorum türkiyeden hatice özsoy yıldız hocanın arkadaşı çok kolay gelsin canım hayırlı kandiller

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

SEVDİKLERİNİZLE BİRLİKTE GEÇİRECEĞİNİZ,HAYIRLI BAYRAMLAR DİLERİM

Adsız dedi ki...

Aysenur'cun Heyecan ve özlemle beklenen kutsal Ramazan Bayramı geldi, hoşgeldin. Mübarek bayram ulusumuza sağlık, huzur, mutluluk, bolluk ve bereket getirsin. Hayırlı bayramlar dileğiyle.Sevgilerle- Serap

meleginmarifetleri dedi ki...

selam canım çok güzel manzaralı bir tatlı olmuş eminim tadıda öyledir ellerine sağlık iyi bayramlar dilerim hoşçakal

Ayşenur dedi ki...

Semra,
Gorunusu kadar tadi da guzel olan bir tatli, tavsiye ederim. Gecmis bayramin mubarek olsun.
Seyda,
Tesekkurler guzel yorumun icin.
Serinmavi,
Tesekkur ederim,
Hatice Ozsoy,
Evet,beni taniyorsunuz; Yildiz hanimin kiziyim:) Tariflerimi begenmenize sevindim. Internet dunyasi da kucukmus demek, ilginc bir karsilasma oldu bu:)
Serap,
Tesekkurler guzel dilekleriniz icin.
Meleginmarifetleri,
Cok tesekkurler!

Adsız dedi ki...

ÇOK ÇEŞİT ARMUT VAR SİZ HANGİ ÇEŞİTİ GENEL DE KULLANIYORSUNUZ AYLA KARAHALİLOGLU

Adsız dedi ki...

Cok guzel bir tarif. ankara armudu ile yaptik az once sevgilimle ve muhtesem bir lezzetle karsi karsiyayiz... ustune de sade ve damla sakizli kahvemizi yudumlamaktayiz... tesekkurler... c&b