31 Ocak 2007

Aşure


Asure deyince paylasmak gelir aklima. Diger yemeklerden, tatlilardan onu ayiran en onemli ve en guzel ozelligidir bence. Asure gununde, hatta Muharrem ayi boyunca her evde asure yapilir, komsularla, sevdiklerimizle paylasilir. Bir de meshur hikayesi var tabii; Nuh (a.s.) 'in, gemide kalan yiyeceklerin tumunu birlestirip yaptigi corbadir. Ben de ilk asuremi gecen sene yapmistim, sandigimdan kolay olmustu. Temel kural basit; kuru malzemeler (kuru fasulye, bugday, nohut) aksamdan islatilip ayri ayri pisiriliyor iyice yumusayana kadar, hepsi birlestirilip kuru meyveler ilave ediliyor. Bir tasim kaynatilip sekeri ekleniyor, tekrar bir tasim kaynatilinca hazir oluyor. Ben bugdayi kaynatirken cubuk tarcin ve karanfil de ekledim mis kokulu bir asure olsun diye. Gulsuyu da ilave edilebilir arzuya gore. Siz hala yapmadiniz mi asure? Bence durmayin, yapin, dagitin, bu zevkten mahrum olmayin bu sene!

13 yorum:

Nilüfer dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor aşuren... Ben genelde Muharrem ayının bitmesine yakın yaparım. Aynen senin anlattığın gibi :)
Aysenur bloguma bakabilirsen, seni mimledim, kabul edersen sevinirim...
Sevgiler

Hesna dedi ki...

Ayşenurcuğum Merhaba
Aşureye bayılırım bende nefis görünüyor eline sağlık.
Hem bazı değerleri unutmamak adına hemde kendimizi mutlu kılmak için paylaşalım bencede.

Selamlar
Hesna

yemek dedi ki...

Ellerine sağlık Ayşenur, aşure yemektende bloglarda resmine bakmaktanda bıkmayacak kadar çok severim aşureyi. Ayrıca aşurenin rengi çok tatlı bir olmuş.

SEDA dedi ki...

Ellerine sağlık Ayşenur, Allah kabul etsin. Sevgiler...

Seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım,çokda güzel görünüyor.Bir kase olsaydı şimdi ne iyi olurdu :)

Selam ve sevgilerimle

umran dedi ki...

asuren cok guzel olmus aysenur allah kabul etsin canim.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, aşure çok güzel gözüküyor.

Adsız dedi ki...

ben diger arkadaslardan sansliyim herhalde!cunku goruntusu bile cok guzel olan ,asureyi yiyen sanslilardan biriyim.
ellerine saglik,allah kabul etsin...

Ayşenur dedi ki...

Nilufer,
Asureyi begenmene sevindim. Ilk defa mimlendim. Yakinda birseyler yazarim, dusunmem lazim yazacaklarimi;)
Hesna,
Degerlerimizi unutmamak onemli gercekten, bizi biz yapan, baskalarindan farkli kilan unsurlar onlar. Gurbette de ayri bir anlam tasiyorlar ustelik.
Lavantin,
Begendigine sevindim. Evet, hemen hemen her blogda asure fotograflari var bu ara, herkesin kendi farkli yorumuyla.
Seda,
Tesekkurler. Benden de sana sevgiler.
Serinmavi,
Tesekkurler. Mumkun olsa ikram etsem sana da;)
Umran,
Tesekkur ederim.
Pembeli,
Tesekkurler.
Gulcin Abla,
Afiyet olsun. Asure ikram edecek arkadaslarim oldugu icin sansli olan benim aslinda;)

nilay dedi ki...

Sevgili Ayşenur ;
Allah kabul etsin...rengi çok güzel olmuş...ellerine sağlık :) nefis görünüyor canım

sevgiler

Adsız dedi ki...

aşureniz harika görünüyor bir kase aldım gidiyorum banada beklerim tanışalım kaynaşalım

Adsız dedi ki...

merhaba, aşureniz şahane görünüyor...

Çocukken dökmeden götürürdüm komşulara. Geri götürürken tabaklara konulan şeyler eğer börek gibi pasta gibi şeylerse yiye yiye giderdim. :))

sımsıcak sevgilerimle

Ayşenur dedi ki...

Nilay,
Tesekkur ederim.
Guliz,
Tanismaya geldim ama blogda henuz birsey yok galiba.. Merakla bekliyorum;)
Zerrin,
Cocukken ben de asure dagitirdim. O zamanlar dagitmamak icin mizmizlandigimi hatirliyorum:)Cocukluk iste! :)
Benden de sevgiler...