2 Haziran 2006

Mayonezli Pogaca



Mayonezli pogaca ilginc geliyor kulaga ama daha da ilginc olan mayonezin hamura konmasi. Merak ettiyseniz iste tarif:

Malzemeler
650 ml sut (ilik)
14 g instant maya
2,5 Corba Kasigi seker
1 Tatli Kasigi tuz
1 Corba Kasigi mayonez
1 kg un
110 ml siviyag

Hazirlanisi:
Mayayi 3 Corba kasigi ilik suda bir tutam sekerle eritin. Kabaran mayayi ilik sute ekleyin. Sekeri, tuzu ve mayonezi de ekleyip karistirin. Unu ilave edip 5 dakika yogurduktan sonra siviyagi ekleyin. Bu asamada yag hamurla karismayacak gibi gorunse de 5 dakika yogurunca tamamen karisiyor. Ele cok yapisan bir hamur oluyor. Elastik bir hamur elde edene kadar 15-20 dakika daha yogurun. Kapali bir kapta 1 saat bekletin.
Arzu ettiginiz ic malzemesiyle pogacalari hazirlayip tepsiye dizin ve 20 dakika bu sekilde bekletin. Sonra elinizle su serpin, kesinlikle yumurta surulmuyor bu pogacalara. 190 derece onceden isinmis firina verin. Ustu kizarinca sicakligi 130 dereceye dusurup pisirmeye devam edin. Pisen pogacalari firindan cikarip fircayla bolca siviyag surun ve bir bezle ustunu ortun.

18 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba
tadında mayonezin verdiği bir farklılık oluyor mu?
sevgiler hülya

Ayşenur dedi ki...

Mayonezin tadı farkedilmiyor ama pogaca cok yumusak oluyor. Belki yumusak olmasında payı vardır mayonezin.

Adsız dedi ki...

bugün gördüm sitenizi harika tarifler var bu poğaça da pastane poğaçalarına benziyor en kısa zamanda deniycem elerinize sağlık

Adsız dedi ki...

merhabalar,
poğaçalar çok güzel gözüküyor, ellerinize sağlık. bu malzemeden acaba ne kadar poğaça çıktı?
teşekkürler.
merve

Ayşenur dedi ki...

Merve,
Bu malzemeden sanırım 4-5 tepsi pogaca cıkıyordu. Ben fazlasını dondurucuya koydum. Tarifi yarım ölçü olarak uygulayabilirsin bence 2 tepsi poğaça için.

Adsız dedi ki...

Pogacalar cok güzel görünüyor üstelik üstlerine yumurta sürülmemesine ragmen ne güzel kizarmis ve yumusak görünüyorlar..degisik tarifin icin tesekkürler sevgili aysenur..blogunu ilk defa ziyaret ediyorum ve cok begendim:)ellerine saglik

elcinin_mutfagi dedi ki...

Pogacalar cok güzel görünüyor üstelik üstlerine yumurta sürülmemesine ragmen ne güzel kizarmis ve yumusak görünüyorlar..degisik tarifin icin tesekkürler sevgili aysenur..blogunu ilk defa ziyaret ediyorum ve cok begendim:)ellerine saglik

yazilarimi yollarken bir yanlislik yapiyorum sanirim o yüzden tekrar denemek icin yolluyorum kusura bakma:)

Adsız dedi ki...

Kalbim cok mu temiz ne? Az once esimle konusuyorduk Istanbul seyahati hakkinda. Seneye Malaysia`ya gitmek istiyorum demistim.Senin bloguna rastladim tesadufen. Tariflerin cok guzel gorunuyor.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba, bu poğaça çok değişik, ilk defa duyuyorum mayonezden böyle bir güzel tarifin çıktığını. Sİzi linklerime ekliyorum, görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

AyseNur ellerine saglik , bu tarifi mutlaka deneyecegim tesadufen geldim sitene hatt eary Grey'i de cok severek tuketiyorum MArtha yine yapacagini yapmis :) senin kurabiyelerinde harika gorunuyor.. Sizyaret edersen bende sevinirim.. selam ve dua ile..

Damak Tadı dedi ki...

Çok değişik bir poğaca olmuş ellerinize sağlık.

Selamlar

Adsız dedi ki...

Merhaba Ayşenur poğaçaların tabakta öyle güzel duruyorki eline sağlık mayonezli poğaçayı ilk kez duyuyorum eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir.tarifleriniz çok güzel izninizle sizi linklerime eklemek istiyorum daha sık görüşmek dileğiyle hoşcakalın.Özge

Rakunt ideas dedi ki...

Ellerine sağlık mayonezli poğaça hiç duymamaıştım ama çok güzel görünüyorlar ....

Ayşenur dedi ki...

Elcin,
Begendigine sevindim. Degisik tariflerle yine burada olacagim:)

Hande,
Malezya'da gezip goreceginiz cok guzel yerler var. Isabetli bir secim yapmissin bence de:)

Pembeli,
Hamura mayonez konmasi bana da ilginc gelmisti,ama dusununce mayonez de yumurta sarisi ve siviyagdan olusuyor zaten, ki bunlar da hamura ekledigimiz malzemeler aslinda.

Hale,
Earl Grey benim de tercihim cay olarak. Kurabiyeye de cok yakistigini soylemeliyim, zaten o kurabiyelerin mis gibi kokusunun verdigi ilhamla bu blogu yazmaya basladim:)) Senin blogunu da takibe aldim. Tariflerin guzel gorunuyor.

Damak tadi,
Degisik tarifler denemeyi seviyorum, sonuc da guzel olursa, iyi ki denemisim diyorum. Bence siz de deneyin.

Ozge ve Tugba,
Size de tesekkur ederim yorumlariniz icin.

Adsız dedi ki...

Belki ilginc hatta komik bulacaksiniz ama pogacalarin huzur veren bir goruntusu var...Sadeliginden dolayi mi bilmiyorum ama boyle hissettim ve paylasmak istedim.
Istanbul'da bir arkadasimin Malezyali arkadasi vardi. Asci olan babasi Turkiye'ye gelince bize enfees bir tavuklu pilav yapmisti. Senin Malezya'dan oldugunu gorunce onu animsadim.
Malezya'ya sevgiler

Ayşenur dedi ki...

Pogacalarin yumusak, lezzetli, hos gorunumlu olmasi bir yana, huzur da vermesi cok hosuma gitti:)) Hangi pogacada bulunur boyle bir ozellik? Tesekkurler yorumun icin:)

Adsız dedi ki...

olculeri bardak yada kasikla alsak:...mesela 110 ml siviyag yada 650 ml sut?

tesekkurler

Ayşenur dedi ki...

Anonım,
650 ml normal boy bır su bardagı ıle 3 bardak+ 3 Corba kasıgı eder. 110 ml de yarım bardak+ 1 tatlı kasıgı eder. Umarım yardımcı olmusumdur.