14 Eylül 2007

Tahinli Çörek

Uzun bir aradan sonra yine karsinizdayim:) Oncelikle Ramazan'iniz mubarek olsun.
Sahurda cayin yaninda yenebilecek cok sevdigim bir tarifi paylasmak istiyorum; tahinli corek. Bugune kadar farkli tarifleri denedim ama en begendigim bu tarif (Dr. Oetker'in) oldu; pastaneden alinmis corekleri aratmiyor. Burada mayali un bulamadigim icin tarifte degisiklikler yaptim; seker, tuz ve maya ekledim, onlar olmazsa olmaz diyerek. Sonuctan memnun kaldim. Siz de benim gibi tahinli corek sevenlerdenseniz mutlaka deneyin.

Malzemeler:
Hamuru:
1 Corba kasigi instant maya
1 Corba kasigi toz seker
1 Cay kasigi tuz
1/2 Cay bardagi sivi yag
75 g tereyagi (oda sicakliginda, yumusak)
3 Cay bardagi ilik sut
Aldigi kadar un (yaklasik 3 su bardagi)
Ici:
1 Su bardagi tahin
1 Su bardagi toz seker
Uzeri:
1 Yumurta sarisi
Cekilmis ceviz veya susam

Not: 1 Su bardagi = 250 ml

Yapilisi:
Un, seker, tuz ve mayayi karistirin. Ortasini havuz gibi acip tereyagini, siviyagi ve ilik sutu koyun. Elinize ve kaba yapismayacak hale gelene kadar 5-10 dakika yogurun. (Yumusak fakat ele yapismayan bir hamur olmali. Unun fazla gelecegini dusunuyorsaniz fazlasini kullanmayin.) Hamurun ustunu ortup hacmi iki katina cikana kadar ilik bir yerde (buzdolabinin ustunu tavsiye ederim) en az 1 saat dinlendirin.
Tahinle toz sekeri karistirin. (Ben sekeri corekte kitir kitir sevmedigim icin mutfak robotunda cektim. Isterseniz pudra sekeri de kullanabilirsiniz.)
Hamuru 12 esit parcaya ayirin. 2-3 mm kalinliginda acip tahinli harci surun ve rulo seklinde sarin. Bezelerin hepsini bu sekilde hazirlayip rulolarin ustunu ortun ve 30 dakika dinlendirin. Daha sonra tezgahta ileri-geri yuvarlayarak olabildigince incelterek uzatin. Gul gibi bir ucu etrafinda sarin ve ucunu alta kivirin. Tepsiye dizdiginiz coreklerin ustune yumurta sarisi surun ve robotta cekilmis ceviz, findik veya susam serpin. Onceden isinmis 180 C firinda ustu kizarana kadar 20-30 dakika pisirin. Firindan cikarinca ustune bir havlu veya baska bir tepsi ortun.

17 yorum:

serinmavi dedi ki...

Ayşenur nerelerdesin canım?Merak etmiştim seni..... eline sağlık.....Ramazan bereketli ve hayırlıolsun...Selamlar.....

Tijen dedi ki...

Sevgili Ayşenur,
Hoşgeldin. Özlemiştik seni. Ben de artık linklerime ekledim siteni, artık rahatlıkla takip edeceğim yazdıklarını.

Ayşenur dedi ki...

Serinmavi,
Turkiye'de uzun ve guzel bir tatilden sonra dondum.Mutlu Ramazanlar!
Tijen,
Tesekkur ederim.Ben de ozledim blog dunyasini ve sizleri. Yine yazabildigim icin mutluyum. Sevgiler.

Alev dedi ki...

Aysenur
Tahinli corek tarifi ariyordum. Gercekten o kadar cok tarif varki ama istedigim gibi olmuyordu. Birdebu tarifi denemeli. Sende memnun kaldiysan guzeldir :)

Sevgiler/

Bocuruk dedi ki...

Ruloları dinlendirdikten sonra mümkün olduğunca inceltip uzatıyoruz ya o sırada tahinli şeker akmıyor değil mi? Nasıl canım istedi anlatamam. Açma gerektiren hamur işlerinde hep çekingen davranıyorum ama bunu yapmayı çok isterim. Artık nasıl olursa ilk fırsatta deneyeceğim kısmetse. O kadar güzel görünüyor ki... Ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

Ayşenur dedi ki...

Alev,
Kesinlikle tavsiye edecegim bir tarif bu. Denersen yorumunu bekliyorum.
Bocuruk,
Tahinli seker akmadi, ama ben her bezenin icine 2 corba kasigi tahin surdum.Fazla olursa akabilir. Bir de dis kenarina kadar surmedim, yarim santim kadar bosluk biraktim ki tasmasin. Hamur acma kismi gozunde buyumesin, pasta tabagindan daha kucuk daireler aciliyor, merdaneyle iki uc kez ustunden gectin mi tamadir;) Yaparsan simdiden kolay gelsin.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

bu tarife bayıldım tam bizim çocukların sevecegi bir tarifti hemen yaptım begenerek yediler yeni tariflerinizi ekliyoruz...sevgiler

Ayşenur dedi ki...

Asli,
Begenmenize cok sevindim. Afiyet olsun. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

tarif için çok teşekkürler.tarifinizi denedim müthiş lezzetli çörekler misafirlerim pastaneden aldım zannettiler.emeğinize ve elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

elelrinize sağlık
yemekleriniz bir harika sunum da süper olmuş sitenizi ilk defa geziyorum ve herşey çok özenli sevgilerimle fikriye
www.blogcu.com/fikos

Sevgi dedi ki...

Muhteşem oldular. Yaptım inanamadım okadar güzel olduklarına. Aynı pastaneden gibi. Güzel tarif için çok teşekkürler.

Günseli dedi ki...

tarifinizi denedim benim caybardaklarim normalin bir boy büyügü oldugu icin süt fazla geldi sanirim. Bu sebepten 5bardak unla ancak toparladim hamuru, ancak sonucta gayet güzel oldu tadi. 6tanesini pisirdim diger 6sini deepfreeze koydum baska zamana sakladim. Cok tesekkürler paylasiminiz icin

Unknown dedi ki...

Tarifleriniz icin tesekkurler, hepsi cok guzele benziyor. Bugun sizin tahinli kek tarifinizi denedim. Tahin ile pudra sekerini karistirinca oldukca koyu bir karisim oldu. Hamurlarin ustune surmek mumkun olmadi, bende parca parca koydum ama tabi esit dagilmadi. Onun disinda kivami hemen hemen pastaneden aldiklarimiz gibi cok guzeldi. Tahin ile sekeri karistirinca nasil suluca bir karisim elde edebiliyorsunuz lutfen yazarsaniz cok memnun olurum. Ben Ingilterede yasiyorum. Bulabildigim tahin Koskanin cam kavanozdaki tahini idi.

Aynur dedi ki...

az önce pişirdim, harika görünüyorlar,annem komşu tabağını boş vermemek için bir tanesini komşuya götürdü bile,inşallah beğenir,bundan sonra çok sevdiğim tahinli çörekleri dışardan almak yok , çok teşekkürler Ayşenur Hanım...:))

Adsız dedi ki...

AYŞEGÜL
Boşzamanımda yapıp buzluğa atıyorum ,misafirlere çok iyi bir ikram oluyor .herkese tavsiye ediyorumm.

Adsız dedi ki...

çöreğinizi yaptım harika oldu çok
teşekkür ederim aynı hazır çörek gibi oldu elinize sağlık sizden birde mümkünse haşhaşlı çörek tarifi rica ediyorum

Adsız dedi ki...

tarifinizi cok korkararak denedim babamın istegi uzerine biraz aceleye geldi ama ev halkının bayıldıgı bir corek oldu tahin sevmeyenler bile bayılarak yedi tesekkurler tarifiniz için :)