11 Haziran 2007

Güllü Cheesecake

Cheesecake, nam-i diger peykek, buralarda cok sevilen bir pasta. Heryerde envai cesidini bulmak mumkun. Ben de bu cesitler arasinda olmayan bir cesit icat edeyim dedim ve gullu cheesecake yaptim! diyebilirdim ama aslinda gullu yapma fikri bu yuzden ortaya cikmadi:) Tarifte taze cilek kullaniliyordu, yoksa recelinin de kullanilabilecegi yaziyordu. Ben de cilek receli oluyorsa gul receli neden olmasin diyerek cheesecake dunyasina yeni bir cesit kattim:) Iyi ki yaptim, cunku gul receli cheesecake'e cok yakisti bence. Tarif '125 Best Cheesecake Recipes' kitabindan:

Malzemeler:
Tabani icin:
1 1/4 Su bardagi toz haline getirilmis potibor biskuvi
1/4 Su bardagi erimis tuzsuz tereyagi

Harci icin:
4 Paket krem peynir (1 paket 250 g)
1 1/4 Su bardagi toz seker
4 adet yumurta (oda sicakliginda)
3 Corba kasigi limon suyu
2 Cay kasigi vanilya

Ustu icin:
1/2 Su bardagi yogurt
1/4 Su bardagi toz seker
1 Corba kasigi limon suyu
1 Cay kasigi vanilya

Suslemek icin:
2 Su bardagi dilimlenmis cilek ( yoksa 1 Su bardagi cilek receli kullanilabilir)

(1 Su bardagi = 250 ml)

Yapilisi:
Firini 180 C ye getirip isitin.
23 cm capinda, kenarlari 7.5 cm yuksekliginde bir kelepceli kalibi yaglayin.
Krem peyniri yumusamasi icin oda sicakligina getirin.

Tabani: Orta boy bir kasede toz haline getirdiginiz biskuvilerle tereyagini karistirin. Kaliba alin ve bastirarak tabani hazirlayin. Dondurucuya koyun.

Harci: Buyuk bir kasede krem peynirle sekeri mikserle orta hizda 3 dakika cirpin. (Ben mutfak robotunda cirptim.) Yumurtalari teker teker ekleyin ve her eklemeden sonra cirpin. Limon suyunu ve vanilyayi ekleyip karistirin. Bu harci donmus olan tabanin ustune dokun. Onceden isinmis firinda, ustu acik kahverengi olana kadar 45- 55 dakika pisirin. Hafifce salladiginizda ortasi jole gibi titriyor olacak. Firindan alin (firin calismaya devam etsin) ve tezgahin ustunde 10 dakika sogutun. Soguyunca biraz cokecek.

Ustu: Kucuk bir kasede yogurt (tarifte sour cream isteniyordu ama yerine yogurt kullanilabiliyor), seker, limon suyu ve vanilyayi karistirin. (Ben receli de bu asamada ilave ettim.) Soguttugunuz kekin ortasina dokun ve kenarlara dogru yayin. 5 dakika daha firinda pisirin ve bir izgara telinin ustune alip 2 saat boyunca soguyana kadar bekleyin. Strec filmle kaplayip buzdolabinda en az 6 saat bekletin. (Eger isterseniz bu asamada dondurup 4 ay dondurucuda saklayabilirsiniz. Bir gun onceden buzdolabinda cozuldukten sonra susleyip tuketebilirsiniz.)

Susleme: Tamamen sogumus olan cheesecake'i cilek dilimleriyle veya recelle susleyin.

7 yorum:

Neslihan dedi ki...

Merhaba Ayşegül, peykeki çok seviyorum ben de değişik şekillerde deniyorum, ama güllü aklıma gelmemişti açıkcası, belki iç kısmına koyarak da denenebilir. Yeni peykek çeşidin için teşekkürler:)
Ellerine sağlık
Sevgiler

yemek dedi ki...

Canım ellerine sağlık, nefis görünüyor. Zaten yemek tarifleri gökten düşmediya birileri aklına gelen fikirleri deneyerek bu güze tariflere ulaşılmış.
Gül gibi kokan bir gül reçeli bulursam denemek isterim.
Sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

Yenilik denemeyi ben de cok severim, seninki de cok ozgun olmus AYsneur:) Gullu peykek..Peykek tarhien adin altin harflerle yazilacak:)

zinnur dedi ki...

Aysenur, gullu cheesecake'in gullu'sunu duyar duymaz, kostum geldim. Bayilirim gullu seylere :) Ellerine saglik, pek guzel olmusa benziyor.

Bu arada Bizim Pastane'nin Best Blogger Awards'a adayligini sana borcluyum, degil mi? Cook naziksin,cok tesekkur ederim sana.

Sevgiler,

Ayşenur dedi ki...

Neslihan,
Gul recelini cok sevdigim icin recel olarak ilk aklima gelen o oldu tarifte kullanmak icin. Ic kismina koymak isterseniz miktari arttirmak gerekebilir tadinin cok hafif kalmamasi icin.
Lavantin,
Bu aralar bana da ilham geliyor mutfakta, tariflere yeni yorumlar katmaya basladim:)
Lama,
Bir gun gullu peykekim meshur olur da benim adimla anilirsa ne guzel olur gercekten; gullu Aysenur peykeki:D Yok yok, Aysenur'un gullu peykeki diyelim;)
Zinnur,
Mis kokulu hersey, gul de dahil olmak uzere benim de ilgi alanimda. Bizim Pastane'yi best blogger awards'a aday yaptim, cunku cok begendigim bir blogu adaylar arasinda gormemek olmazdi. Guzel fotograflarinizla ve tariflerinizle hayatimiza renk kattiginiz icin ben tesekkur ederim.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok iyi düşünmüsün, bazen bu tür riskler hoş lezzetlere götürüyor.Eline sağlık.

Adsız dedi ki...

gullu cheese cake i tadmis aysenurun komsusu olarak soyleyebilrimki; tadi tek kelimeyle muhtesemdi...tavsiyedir arkadaslar..

sevgiyle..