15 Ocak 2007

YE # 18 Kuzu Etli Kayısılı Pilav

Bu ayki etkinligin konusu pirinc. Bu vesileyle degisik bir pilav yapmaya karar verdim ve GoodFood'un kuzu etli kayisili pilavini denedim. Sonuc gayet guzel oldu. Iste tarifi:

Malzemeler:
Bir avuc camfistigi veya badem
1 Corba kasigi zeytinyagi
1 adet iri sogan (piyazlik dogranmis)
2 adet cubuk tarcin (ikiye bolunmus)
500g kusbasi kuzu eti
250g pirinc (1 buyuk su bardagi)
1 adet etsu tableti
12 adet kuru kayisi
Bir avuc taze nane yapragi (irice dogranmis)
Yapilisi:
Camfistiklarini bir tavada yagsiz olarak kavurun, pembelesince bir tabaga alin.
Pilav tenceresine zeytinyagini koyun, sogani tarcinla beraber pembelesinceye kadar kavurun. (Ben ikiye bolunmus arpacik sogan kullandim.)Tencereyi yuksek atese alip kuzu etini ekleyin, etler renk alana kadar kavurun. Pirinci ekleyip surekli karistirarak 1 dakika kavurun. 500 ml kaynar suyu ilave edin, etsu tabletini ufalayarak ilave edin ( ben koymadim). Kayisilari ve tuzu ekleyip kapagini kapatin. Kisik ateste suyunu cekene kadar pisirin. Camfistigini ve naneyi ilave edip karistirin ve servis yapin.
Not: Eger daha hafif bir pilav yapmak isterseniz kuzu eti yerine tavuk; kayisi yerine kusuzumu kullanabilirsiniz.

15 yorum:

Hesna dedi ki...

merhaba
renkli ve güzel görünüyor eline sağlık.

hesna

Tuba dedi ki...

Sevgili Aysenur, dunyanin obur kosesi, Amerika'dan Malezya'ya selamlar, sevgiler. Ziyaretine cok sevindim arkadasim ve seni linklerime ekledim bile. Cok guzel tariflerin var, bundan boyle daha sik gorusebilmek dilegiyle, tekrar sevgiler,

Adsız dedi ki...

bu pilav harika görünüyo,içindeki kaysılar çok hoş bir renk katmış,eminim tadı da öyledir..selamlar..

nilay dedi ki...

merhaba Ayşenur :)
pilavının tadı da görüntüsü kadar güzel olmalı...ellerine sağlık

nilay
www.cafesardunya.blogspot.com

Ayşenur dedi ki...

Hesna,
Gercekten de renkleri cok hos bu pilavin. Tadi da oyle;)
Tuba,
Tarifleri begenmene sevindim. Her zaman beklerim. Amerika'ya sevgiler:)
Suheyla,
Kayisili pilav yapmayi ne zamandir istiyordum, etkinlik vesile olmus oldu. Tadi da guzel, tavsiye ederim;)
Nilay,
Tesekkur ederim.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, pilavın görüntüsü muhteşem eminim tadıda öyledir.www.blogcu.com/pembeli

serinmavi dedi ki...

Ellerine sağlık,çok güzel görünüyor,kayısı şeker tadı vermiyor mu?

Nukhet dedi ki...

Merhaba

Etkinlik vasitasiyla tanismaktan kendi adima cok mutlu oldum. Bundan sonra ziyaretinize siklikla gelecegim. Ellerinize saglik cok renkli hos gozukuyor.

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Ayşenur,
Ellerine sağlık, görüntüye bayıldım. çok renkli ve canlı bir pilav.

Nilüfer dedi ki...

Sevgili Aysenur, yine çok güzel bir tarif vermişsin, ellerine sağlık...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba,

etkinlikteki güzel görünen tariflerden biri sizinkide :)

Ben kayısıyı tuzlu yemeklerin içinde kullanmaktan korkardım. Ta ki azeri arkadaşımın evine konuk olana kadar. Onlar hemen hemen her yemeğe bu tür meyvalardan koyuyorlar. Kurutulmuş... Ve çok sevdim..

sizinde ellerinize sağlık ...

Ayşenur dedi ki...

Pembeli,
Tesekkur ederim, begenmene sevindim. Tadi guzel oluyor, tavsiye ederim:)
Akdeniz,
Kayisi butun pilavi tatli yapmiyor ama kendisi tatli tabii ki. Kayisi cok tatli olur diye dusunuyorsan yerine kusuzumu kullanabilirsin.
Nukhet,
Ben de tanistigima sevindim. Her etkinlikte yeni kisiler ve siteler kesfetmek guzel gercekten. Her zaman beklerim:)
Sevdamavisi,
Begendigine sevindim. Tesekkurler.
Nilufer,
Tesekkur ederim. Sevgiler.
Zerrin-misss,
Tesekkur ederim. Ben pilava yakistiriyorum kuru uzumu, kayisiyi, kusuzumuunu. Degisik tatlariyla fark katiyorlar. Bir de renk:)

hayat dedi ki...

Merhaba Ayşenur, pilav harika görüntü muhteşem ellerine emeğine sağlık.Selam ve sevgiler...

Unknown dedi ki...

Sevgili Aysenur bundan oncede bir kc kez gelmistim sana.Tariflerin gecekten hos ve bazilari ilginc.Etkinlik pilavin harika idi.sevgilerimle
gulenay

Ayşenur dedi ki...

Hayat,
Tesekkur ederim. Begenmene sevindim.
Gulenay,
Tarifleri begendigine sevindim. Ilginc olanlari ben de meraktan deniyorum, begenirsem yaziyorum buraya. Yeni lezzetler kesfetmek guzel:)
Sevgiler...